poniedziałek, 6 stycznia 2014

Yin i yang

Pewnego popołudnia intensywnie pracując usłyszałam głos Kuby zza pleców: - Kapi namaluj dla mnie„Yang” i ”Yin"! - „Yang” ,”Yin"! - pomyślałam co to jest? Długo nie czekałam, gdy wróciłam do domu, rzuciłam się w wir poszukiwań, całe szczęście wujek Google w tempie błyskawicy odpowiedział mi na wszystkie moje pytania ;) 

Dowiedziałam się, że Yang i Yin stanowią dwie skrajne i przeciwne sobie odmiany energii Chi, a tym samym – dwie przeciwstawne sobie właściwości organizmu, przyrody, wszechświata. Yang i Yin są określeniem przeciwieństw w naturze, w kosmosie i w człowieku. Jako dwa odmienne bieguny Yang i Yin znajdują się w każdej substancji jednocześnie, nie mogą istnieć samodzielnie, nie mogą być rozdzielone, egzystują we wzajemnym powiązaniu, w stałej równowadze i harmonii.

Oto cała tajemnica skrywana przez te dwa symbole. Po krótkiej lekcji intelektualnej zabrałam się do pracy. Moim celem było oddanie magicznego charakteru chińskiej tradycji ;) Ciemna strona Kuby przeplata się z jasną stroną a końca nie widać... ;)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz